onsdag 6. mai 2009

Kommunikasjon

Kommunikasjon har alltid vært et lite problem mellom meg og vertsfamilien min, I dag fikk jeg et godt eksempel på det. Når jeg kom hjem fra skolen idag var ikke Becky hjemme. Jeg tenkte ikke noe mer på det, og gikk opp på rommet mitt og gjorde lekser sånn som jeg alltid gjør med det samme etter skolen. Når jeg kom ned til middag var hun fremdeles ikke der, så jeg spurte hvor hun var. Becky er ute og kjører, på vei til South Dakota for å plukke opp Bill som er ferdig på skolen, og kjøre han til California fordi han skal jobbe der. Og hun kommer tilbake om intet mindre enn 2 uker!!! Thanks for telling me. Jeg visste (faktisk) at han skulle dit å jobbe i sommer, men ikke at hun skulle kjøre han dit! Og ikke at det skjedde akkurat nå! Vet ikke hva jeg skal si til sånt jeg. Har skjedd en del ganger tidligere i løpet av året også, men denne tar kaka! Har blitt sånn at nå skjer det plutselig noe, også står jeg der, lost, uten å vite noe om det. Føler meg dum når sånt skjer, men det er virkelig ikke min feil! Ja, takk for at dere er så åpne mot meg... Jeg unner Becky virkelig en "ferie" eller bare å komme seg bort litt. Men blir litt skuffet når de ikke kan fortelle meg sånne ting i forveien. Tror de at jeg rett og slett ikke bryr meg om hva som skjer i familien deres? Forholdet til vertsfamilien ble aldri helt så bra sånn som jeg tenkte at det skulle bli før jeg kom hit...

Dette er ikke et jeg-liker-ikke-vertsfamilien-min-innlegg, for jeg gjør jo det, men det er enkelte ting jeg skulle ønske var litt anneledes. Det er bare 6 uker igjen her borte nå, så jeg holder vel ut :) Men nå bør jeg legge meg litt tidligere, for når Becky er borte må jeg våkne av meg selv, og det kan fort bli litt problematisk når man har en skolebuss å rekke!

2 kommentarer:

EMILIE sa...

hah, sykt at de ikke sier ifra om sånt da. Men ja, du får vel holde ut og nyte resten av tiden :)

Caroline Roesnaes Hagelien sa...

JEEZ! Det er det rareste jeg har hørt.. Hold motet oppe, du har masse annet å være glad for/se frem til her i the US. :):)