torsdag 28. mai 2009

Dyreliv

Da har det kommet griser og kyllinger på den lille gården i Farmington igjen! På mandag fikk vi 5 griser, og idag kom det intet mindre enn 200 kyllinger! Så utrolig søte altså. Et par av kyllingene fallt i drikkevannet å ble gjennomvåte og litt slappe, så de var inne i huset en god stund i dag. Delvis i en kasse på vaskerommet, eller i fanget eller lommen til Becky. Men de kvikknet til etter hvert å begynte å snakke som bare det! Lille pip-pip satt i fanget til Becky under middagen idag. Koselig altså :)





På mandag var det også Memorial Day, som er til minne for alle som har ofret seg i krigen for at USA skulle bli et fritt land. Jeg møtte opp i Kewaskum kl 9 for å være med å marsjere sammen med skolebandet i en parade. Etterpå holdt forskjellige personer et par kortere taler, og bandmedlemene som også er med i kor, sang The National Anthem. Alt gikk greit, og det var litt interesant å få være med på denne tradisjonen også.

Igår var det klart for vårkonsert. Den skulle egentlig holdes i parken i Kewaskum, men den ble holdt inne på skolen istedet, på grunn av regn, vind og ikke kjempebehagelige temperaturer. Korsangen gikk kjempebra og jeg kjenner at jeg virkelig kommer til å savne koret og Mr. B veldig mye! Dette er også Mr. B's siste år som korlærer her. Han har visst vært det i veldig mange år. Skulle ønske jeg kunne ta han med meg hjem jeg. Som presang fra seniorene fikk han en Milwaukee Brewer's t-skjorte, med "Mr. B" bakpå + et kort som alle signerte med personlige hilsner + et bilde av alle seniorene i koret, med masse kommentarer som han har kommet med i løpet av året. Inkl "Change your face" "Sing like you got a Pizza in your mouth" "Do better" "If you don't sing, why the heck do you clap so much?" "Stop texting!" "Darn Piano!" "Did you count your lala's?" "Sing this when you die" "Eric! The girs wish you were pretty too..." "I love these men sounds!" etc...


Bildet vi gav ham. Veldig mange seniorer med andre ord!
Måtte stjele dette fra Heather på Facebook.



Fra musicalen. Mr B. himself...

Bandet gikk også bra nok, men av en eller annen merkelig grunn bestemte Mr. Michlig seg for at vi skulle varme opp og stemme instrumentene våre mens publikum satt i salen å så på! Visst nok var det en liten pause i programmet, men hva er galt med å stemme å ordne seg opp på band rommet? Noe første han sa når vi kom på scenen var noe sånt som "Ok, now you can warm up individually" og de fleste begynte å dra løs å spille helt villt. Et ord: FLAUT. Men når vi faktisk begynte å spille konsertsangene gikk det meste ganske greit.

Imorgen skulle egentlig seniorene i bandet dra til Chicago og ligge over til lørdag. Se et show, dra på Six Flag's etc, men det ble kansellert på grunn av at ingen ville være med å kjøre oss ned dit. Synn men det er greit for meg. Jeg skal jo til Chicago og Six Flag's sammen med mamma, Berit og Jakob snart uansett jeg :) På mandag skal vi ta oss fri fra skolen og spille på alle barneskolene rundt omkring i området. Høres litt koselig ut det hvertfall.

Om 2 uker har jeg fått besøk og om 3 uker sitter jeg faktisk på flyet hjem. Hvor sykt er ikke det???

1 kommentar:

Linn Jeanette sa...

Hei! :D
Jeg lurer på et par ting.. Når var det du fikk vertsfamilie?
Og da du var på intervju med ambassaden, hva spurte de om? :)
Tok det lang tid før du ble kjent med folk der?
Hvor mye pakket du med deg? :P