lørdag 30. mai 2009

Spørsmål og svar

Har fått noen spørsmål her :)

Når var det du fikk vertsfamilie?
Jeg fant ut at jeg hadde fått vertsfamilie på 17. mai faktisk! Jeg har SMG som underorganisasjon og der fikk jeg en nettside der jeg kunne logge inn og følge med i prosessen. Jeg logget bare inn av gammel vane (som jeg brukte å gjøre hver dag i den perioden) og plutselig var det masse info der! Vertsfamilie, sted, skole etc. En uke senere kom et brev i posten fra EF med samme info, men da hadde jeg allerede sendt en e-mail til familien og fått svar :)

Da du var på intervju med ambassaden, hva spurte de om?
Ambassade intervjuet var ikke skummelt i det hele tatt! Spørsmålene jeg fikk var sånn hvorfor jeg ville være utvekslingsstudent, om jeg hadde slektinger der borte fra før, og om jeg noen gang har vært arrestert for å gjøre noe kriminelt (det er et spørsmål de må stille alle)

Tok det lang tid før du ble kjent med folk der?
Å bli kjent med folk var vanskelig i begynnelsen, men du må bare åpne deg! Bli med i en sport eller en klub. Selv er jeg ikke noe sportsmenneske, men jeg var med i en musikal på høsten, og et skuespill nå i vår. Det var utrolig morsomt, og hjelper deg med å få venner!

Hvor mye pakket du med deg?
Jeg pakket ikke med meg veldig mye egentlig. Jeg hadde en koffert og en bag + håndbagasje. Kjøpte noen klesplagg mer når jeg kom hit. Det blir en annen sak å pakke nå når jeg skal hjem igjen :P

Takk for at dere følger med i bloggen min selv om den er litt dau til tider. Og still gjerne flere spørsmål, så skal jeg svare av beste evne!

1 kommentar:

Tonje sa...

takker :D

Ja eg har vore å sett på den sida eg og. Ikkje dumt i grunnen! Men som du seier, koster sikkert litt...