søndag 24. mai 2009

For Good



(Elphaba):
I'm limited
Just look at me - I'm limited
And just look at you
You can do all I couldn't do, Glinda
So now it's up to you
For both of us - now it's up to you...

(Glinda):
I've heard it said
That people come into our lives for a reason
Bringing something we must learn
And we are led
To those who help us most to grow
If we let them
And we help them in return
Well, I don't know if I believe that's true
But I know I'm who I am today
Because I knew you...

Like a comet pulled from orbit
As it passes a sun
Like a stream that meets a boulder
Halfway through the wood
Who can say if I've been changed for the better?
But because I knew you
I have been changed for good

(Elphaba):
It well may be
That we will never meet again
In this lifetime
So let me say before we part
So much of me
Is made of what I learned from you
You'll be with me
Like a handprint on my heart
And now whatever way our stories end
I know you have re-written mine
By being my friend...

Like a ship blown from its mooring
By a wind off the sea
Like a seed dropped by a skybird
In a distant wood
Who can say if I've been changed for the better?
But because I knew you

(Glinda):
Because I knew you

(Both):
I have been changed for good

(Elphaba):
And just to clear the air
I ask forgiveness
For the things I've done you blame me for

(Glinda):
But then, I guess we know
There's blame to share

(Both):
And none of it seems to matter anymore

(Glinda):
Like a comet pulled from orbit
As it passes a sun
Like a stream that meets a boulder
Halfway through the wood

(Elphaba):
Like a ship blown from its mooring
By a wind off the sea
Like a seed dropped by a bird in the wood

(Both):
Who can say if I've been
Changed for the better?
I do believe I have been
Changed for the better

(Glinda):
And because I knew you...

(Elphaba):
Because I knew you...

(Both):
Because I knew you...
I have been changed for good...

Da har det gått en veldig god stund siden det siste inlegget mitt. Jeg har ikke orket å tenke på blogging i det siste, av flere grunner. Uka som har gått har vært ganske variert. På mange måter en veldig bra uke, på andre måter ikke. Det beste som skjedde må være turen til Chicago sammen med BOB.

Vi starta opp fra skolen i 7 tida og satte kursen sørover til Chicago. Vi hadde ikke kjempemange planer for dagen, annet enn litt shopping + Sears Tower, og det passet meg utmerket. Været var rett og slett helt perfekt! Kunne ikke blitt stort bedre i "the windy city" denne vakre vårdagen i mai. En veldig behagelig dag med andre ord. Men føttene ble veldig slitne når det lei til kvelds. Kom hjem rundt kl 23.


På Navy Piere (eller hva det heter)


Lake Michigan er veldig blå


Utsikten fra Sears Tower


Obama-gjenstander (til og med sjokolade) var å se overalt!


The Bean i Millenium Park

Onsdag skulket jeg også skolen for å være med Calla og gjengen til Madison. Det ble også en veldig fin dag, men slutten var heller trist og kjedelig. Dette var det aller siste møtet vårt. Nå er det slutt. Alex fra Tyskland har reist allerede. Imorgen reiser Kema og Dasha tilbake til Russland. Og sånn går det bare slag i slag. Om 3 uker er det min tur til å si hadet til alle sammen, og ta med meg mamma, Berit og Jakob til Chicago. Very mixed feelings...




The Capital Building i Madison

Torsdag var rett og slett en drittdårlig dag. Skolen gikk dårlig, jeg savnet alle sammen noe utrolig mye. Ble bedre etter hvert, men kjenner ennå at det er litt tungt å tenke på at vi alle sammen skilles i nærmeste fremtid. Jeg lastet opp sangen For Good (fra musikalen Wicked) fordi den gjenspeiler veldig bra hvordan jeg føler det nå. Utrolig fin er den! Forresten er den også sangen som koret skal synge på graduation. Blir nok for mange en ganske trist dag det også. Men jeg tror onsdag var en værre dag for min del.

Imorgen er det helligdag og skolefri her i USA. Såkalt Memorial Day. Jeg skal til Kewaskum imorgen tidlig, der bandet skal spille i en slags parade. Skal vel gå greit det. På onsdag er det vårkonsert i parken i Kewaskum, der jeg skal synge/spille i kor og band igjen. Gleder meg litt til det egentlig :)

God natt

Ingen kommentarer: