tirsdag 6. januar 2009

Honors Band

Da var skolen igang igjen og jeg må innrømme at jeg var ganske så trøtt. Holdt på å sovne i English klassen igår (men jeg var heller ikke den eneste) Juleselskapet på søndag ble ikke så ille som man skulle tro. Var ikke alle som kunne komme heller. Isete veier - og The City of Kewaskum hadde glemt å kjøpt salt for å strø med! Da er det best å holde seg inne når man har sommerdekk. Mange ulykker på veiene for tiden, bilene bare sklir i hytt og pine...

Dagen idag startet jeg dagen som ganske forvirret. Kom meg opp til vanlig tid og rakk bussen og sånt, men litt uti Biology timen kom Lindsay og Kelsey og fortalte at folk ventet på meg i Band rommet. En stund før jul sendte jeg inn en søknad for å være med i Eastern Wisconsin Honors Band. Jeg fikk svar på søknaden og var ikke helt sikker på om jeg orket å være med på dette eller ikke. Fikk vite at vi skulle ha rehersal den 19. Desember men da hadde vi Snow Day og da er jo alt av skoleaktiviteter avlyst. Etter det tenkte jeg ikke mer på det. Jeg har antagelig ikke vært med helt siden jeg ikke fikk med meg at vi skulle opp til Sheboygan Falls High School og øve idag! Men jeg henta jakken min og hengte meg på. Når jeg kom meg oppi bussen satt det masse studenter fra både band og kor og ventet på meg. Litt pinlig men kom meg fort over det!

Når vi kom fram, var det ganske mange mennesker der. Tror det var studenter fra 8-10 forskjellige skoler, enten for å spille i bandet eller koret. Regner med at vi var over 100 mennesker i bandet hvertfall! Blandt annet en lang rekke med tromboner og 6-8 tubaer! Grovmessing med trøkk i - I'm loving it! Når alle spillte sammen etter gruppeøvingene låt det kjempebra! På Lørdag skal jeg møte i Kewaskum igjen kl 8, for da skal vi sette kursen mot Sheboygan Falls igjen. Senere på dagen skal vi holde en konsert. Prøver å ovtertale Becky til å komme å høre på, hun som er så glad i orkestermusikk.

Imorgen blir det enda en dag uten normal skole (har heldigvis lite lekser for tiden) Da skal jeg være med til Madison for å delta i en Supreme Court Session sammen med ca 30 andre fra skolen. "Vanlige" studenter må søke, men utvekslingsstudentene blir spessielt invitert til å delta. Tror dette kan bli interesant.

Før skolen begynte idag var jeg inne med skolerådgiveren for å forandre litt på timeplanen min for neste semester. Opprinnelig var den sånn:

1. Chemistry
2. Government & Law
3a. Algebra 2 (skinny)
3c. Concert Band
4. Architectural Design & Theory

På grunn av at jeg føler at jeg trenger mer avansert matte til høsten (føler at jeg ikke har lært noe nytt i Algebra klassen) skal jeg prøve meg på Pre-Calculus. Hadde også lyst til å prøve meg i Choir! Sånn blir min nye timeplan seende ut:

1. Chemistry
2. Pre-Calculus
3a. Concert Choir
3c. Concert Band
4. Architectural Design & Theory

Jeg var forberedt på å skifte ut den 4. timen, fordi jeg trodde det krevdes at utvekslingsstudentene hadde Government & Law, men siden det ikke var noen ledige Pre-Calculus klasser i 4. timen fikk jeg byttet den ut likevel! Rådgiveren sa at det var anbefalt at utveksingsstudentene tok Government & Law, men siden jeg egentlig trenger mer avansert matte for å ha sjanse til å få til R2 til høsten var det greit. Er kjempefornøyd, hadde kjedet livet av meg i Government & Law med Mr. Eichstedt uansett! Hører masse dårlige rykter om han...

Men nå er det senga som står for tur!

Btw: Jeg får veldig lite kommentarer for tiden. Hadde fått litt mer inspirasjon til å skrive om dere kan gi meg noen tibakemeldinger :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver veldig bra, det er bra lesestoff og blir ikke kjedelig som noen av de andre utv.student-bloggene blir.

Ser government and & law ikke falt i smak. For min del håper jeg å få tatt ett fag innen politics eller kanskje debate, vi får se.

Caroline Roesnaes Hagelien sa...

Haha, skjønner det med kommentarene altså :P har samme problemet haha :P

Hm.. jeg er også redd for R2 neste år, men pytt pytt.. det får vi tenke på til høsten igjen :P

Cya soon!