søndag 18. januar 2009

En vanlig Band-time på Kewaskum High

Lunchen er ferdig, studenter drar til hver sin kant, mange til Band/Choir. Når man går oppover gangen og kommer nærmere, blir det bare mer og mer bråk. Trommer. Når man kommer inn står det folk over alt og snakker, HØYT, på grunn av trommebråk. Der sitter det nemlig en 2-3 mennesker og bæljer (ver ikke hvordan jeg skal skrive det) løs. Mr. Michlig sitter på kontoret. Etter hvert begynner også andre folk å spille på instrumentene sine. Intensiten bare øker og øker, helt til Mr. Michlig kommer ut fra kontoret og ber oss holde kjeft, for nå skal vi begynne å spille. Bråket dør sakte ut...

Idag får vi et nytt stykke vi skal prøve ut. Etter hvert som folk får notene sine begynner bråket å øke igjen, helt til alle har fått dem. Vi får oftest utdelt noe vil aldri vil få til å spille uansett. Ofte i en rar takt, sånn som 12/4, 6/2 eller alt mulig annet rart som jeg aldri har sett eller hørt om før! En som har store forventinger til oss? Så skal vi prøve å komme igang og prøve å spille. Deretter må vi etter hvert begynne fra starten igjen, fordi folk ikke følger med og får ikke til å telle til de kommer inn! Sånn kan vi holde på 10-12 ganger. Etter at vi omsider har kommet gjennom halve sangen, gjemmer vi den bort og prøver noe annet. Oftest rekker vi bare å spille 1-2 forskjellige sanger på en time. Denne videoen fant jeg på Youtube. Er et opptak fra en Band-time fra ifjor. Den beskriver faktisk ganske godt hvordan det er, synn men sant.

Den har fått navnet Band Class Horrors, med god grunn...


Det jeg skriver høres sikkert helt forferdelig ut her nå (og videoen hjelper ikke akkurat) men det er ikke HELT pyton altså. Ikke alle dager det er like ille. Jeg fikk oppleve å være med på et ganske stort Half Time Show i Homecoming Game't (som gikk mye bedre enn forventet) Jeg marcherte i 2 Juleparader (hvor alle instrumentene frøs fast i den andre) Gratis inngang til diverse Football Games. Og ikke minst Honors Band sammen med de få som faktisk er med i band for å spille. Jeg får også trening nesten hver dag, og det er jo bra for leppene. Men jeg gleder meg enormt til å komme tilbake til Surnadal Hornmusikk nå! Savner dere hver gang jeg tar opp det bulkete instrumentet mitt jeg <3

Imorgenkveld får jeg vite om jeg får kjøpe Euphoniumen nedenfor her. På grunn av at det er en auksjon, kan det hende at noen byr over meg i siste sekund, og at jeg mister den! Jeg fant også et annet alternativ, en Yamaha 642 gullfarget. Den var 10 år gammel, men litt mere ripete og sånt (tror gull blir fortere styggere) Den var også dyrere, så jeg vet ikke om jeg har råd akkurat nå. Også må den sendes fra England, så det blir nok litt værre. Satser på at jeg får kjøpt den jeg byr på nå jeg! Kryss fingre og tær for meg imorgenkveld kl 22 !!! (lokal tid)

Ingen kommentarer: