torsdag 15. januar 2009

Deep Freeze!

Da har vi godt inn i Deep Freeze'n, og det merkes! Skolen var kansellert idag, det er den også imorgen. Så for min del har jeg tatt helg allerede nå! Når Becky våkna idag tidlig var det -30 C her ute. Senere gikk det opp til -20, og sånn har det vært hele dagen. Det som er så ille her når det blir så kald, er vinden. I Norge kommer vinden fra havet og Golfstrømmen, men her kommer all den kalde luften fra Canada. Wind-Chillen har ofte vært nede i -40 idag! Eneste gangen jeg var ute idag var for å hente posten, men det var ille nok. Måtte jo kle meg opp som jeg skulle på polreise med Rune Gjeldnes! Jeg velger å skylde på Canada.

Ellers må jeg innrømme at jeg er veldig misunnelig på Frode for tiden. Fekk næmle æn splitter ny Euphonium t jul du sjø :P Idag var jeg ute på nettet og snoka litt etter nytt instrument igjen (noe som jeg plutselig kommer på en gang iblant, men blir alltid irritert fordi jeg vet at jeg ikke har råd til min egen uansett) MEN jeg fant faktisk noe som kan være aktuellt denne gangen. På eBay fant jeg nemlig en brukt Yamaha YEP 321S til "bare" $1100. Den er fra 1980' tallet, men det spiller ingen stor rolle for kvaliteten på instrumenter sånn som dette! Den er skal være veldig fint brukt og den så helt nydelig ut på bildene! Bare noen få riper. Kjøper man en av samme merke og nr ny nå, må man regne med å betale $2600, og i Norge er det garantert dyrere (sånn som med alt annet) Jeg vurderer nå virkelig om jeg skal slå til, for det er jo noe jeg har villet kjøpt meg i lang tid, og det virker som om dette kan være et kupp! Yamaha skal også være et veldig bra merke, og man vet at man får kvalitet! Jeg ble virkelig ivrig her nå!!!!!


Kjøpe, eller ikke kjøpe? DET er det store spørsmålet!

EDIT: Nå ligger jeg oppe å gjør litt research etter euphoniumen ovenfor. Finner bare gode anmeldeleser, og en ny en i Norge koster 22600 (jeg kan altså nå få den for 8000 om jeg vil) så nå er jeg SÅ nære ved å legge inn et bud!

1 kommentar:

Caroline Roesnaes Hagelien sa...

Brrrr! Kaldt i dag ja! Det var digg med fri fra skolen i dag :P

Hmn.. har du penger for dette da? Høres ut som et bra tilbud da ;)

Du skriver forresten veldig artig :) Koselig å lese bloggen din :)

Hugs,
Caroline (Winneconne, Wi)