fredag 28. november 2008

Thanksgivng...

Hei alle sammen!

Da var det tid for en liten oppdatering igjen. Jula nærmer seg med stormskritt og det merkes. Alle butikker har vært fullt dekorert i lang tid. Huset her ble også fullt oppstaset forrige helg. Rødt lys på gelenderet rundt verandaen, et tre, hele grisegjeret, inngangen, blått lys her og der på kjøkkenet, en hel julelandsby inne i stua, stjerne inne i stua, blått lys på gelenderet opp trappa sammen med masse snømenn i trappeoppgangen, flere "lysende trær" inne på kontoret. Det er også noen lysende hvite trær utenfor kontoret... You name it! Jeg føler egentlig at det er feil med all pynten så tidlig, men det er vel sånn America er, og man må venne seg på det om man skal bo her! I dag er det Black Friday, dagen etter Thanksgiving, dagen man skal gå løs å shoppe villt! Selv var jeg ikke ute idag, har brukt ganske mye penger i det siste så jeg må roe ned (Har akkurat kjøpt Class Ring, betalt hele New York og halve Hawaii) De første butikkene åpna ved midnatt idag, og mange åpna 4am! Hørte på CNN i dag tidlig at to ansatte på Wal-Mart i New York ble drep når dørene datt ned når de skulle åpne. Noen ble slått ned også! Nå er jeg glad for at jeg har gjort fra meg julehandelen! Vertsmor sier det er sant sånn som man ser i filmene at folk begynner å slåss om ting... Megan fortalte her en dag at noen hun visste om ble slått i hodet med et stearinlys. Det siste lyset de hadde! Yes, this is America...

Tirsdag var en dag jeg hadde venta litt på. Class Ringen min kom endelig! Jeg er veldig fornøyd med den :) Den var dyr, men når jeg satte den på fingeren, kjente jeg at det var verdt det! Her er et bilde av den:


Gullfarget (ikke ekte da) med grønne og hvite steiner (skolefargene)

Igår var selveste Thanksgivng her! Hadde ventet på den dagen også, men det ble egentlig en nedtur. Fikk hodepine utover dagen igår, og det ble ikke akkurat bedre når de bråkete søstrene til Becky kom... Jeg savnet også min egen familie ganske mye etter hvert. Jeg hadde heller ikke så mye matlyst på grunn av dette, så jeg fikk ikke spist så mye som jeg hadde håpa på, men maten var god likevel! Masse leftovers, hehe... Her er en liten smakebit:


Bordet, mens kalkunen var i ovnen...


Maten er servert. Ikke ofte man ser så masse mat på et sted!

Jeg føler meg heldig vis mye bedre idag! Hodepinen er borte, og det hjelp også litt ved å snakke med mamma på telefon :) Venter spent på en stor pakke som ble sendt fra Norge idag!

Imorgen skal jeg sammen med områderepresentanten min og gjengen til Milwaukee! Gleder meg til å treffe alle sammen igjen nå. Har ikke sett dem siden september på grunn av at jeg ikke kunne bli med når de skulle til Chicago. Først skal vi på et stort shoppingsenter, deretter skal vi sjekke ut Downtown Milwaukee, deretter skal vi se et Basketball-game. Ikke det at jeg er et basketballmenneske, men jeg gleder meg til å treffe gjengen igjen! På søndag skal skolebandet til West Bend å spille i en Juleparade (Ja, den 30. November!) Skal gjøre det samme i Kewaskum neste søndag... Håper det ikke blir alt for kaldt. Vi har foresten hatt snø de siste dagene nå, koselig, men kaldt! Og kaldere vær er i vente! Becky sier at det vanligvis kommer ned i -30 etter hvert!!

Nå er det også mindre enn TO uker til jeg befinner meg i New York City! Nesten litt uvirkelig. JEG skal utforske en av verdens største byer liksom :P Skal hvertfall ta massevis av bilder!

Jeg har fått Musicalen på DVD nå (visste ikke at det ble filmet jeg) Kan være vanskelig å høre hva som blir sakt, men kvaliteten var grei nok :) I løpet av neste uke forventer jeg å få en CD med masse bilder på også. På en av de siste øvingene våre, var det en fotograf der. Har hørt at han tok flere hundre bilder! Vel, da avslutter jeg for denne gang, men jeg skal oppdatere om hvordan det går imorgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser ut som en koselig familie da Terje, så kjekkt det må være å få oppleve en ekte thanksgiving, slik som vi andre bare får oppleve å se på film.. he he. kanskje du får lagt ut snurter av musikalen etterhvert også, det hadde vært utrolig artig å sett!!!
kos deg videre, du er heldig som får oppleve å bo ¨over there¨
klem Lindamor

Terje sa...

Kjempekoselige :) Kanskje jeg skal prøve å legge ut noe snutter fra Musicalen her ja, får se hva det blir til :P