søndag 30. november 2008

Let it snow, let it snow, let it snow!

Noe av det første man hører på skolen her når det snør, er "Kanskje det blir en Snowday imorgen!" Snowday er fri fra skolen på grunn av snø, eller generelt iskaldt vær. Sånt skjer aldri i Norge. Her forventes det at det er minst to Snowdays i løpet av vinteren. Skoleåret er lagt opp sånn. Men om det blir mere enn to, må man legge til ekstra dager på slutten av året, og det er jo ikke akkurat fristende det heller! Det sies at det skal komme enda mere snø iår, enn i fjor. Altså mer enn 100 Inches! (mer enn 2.5 meter)

Dagen igår var morsom. Ti over halv 12 ble jeg plukka opp rett utenfor West Bend av en trang liten minibuss stappet full av utvekslingsstudenter. Calla må ha ansvar for veldig mange studenter. Selv om vi var mange på Civilwar Reenactment i September, var det bare 2 derifra som var med denne gang. Så da var det bare å bli kjent med enda mere folk :) Vi stoppa på Mayfair, som er et ganske stort shoppingsenter rett utenfor Milwaukee, for å shoppe (såklart) Var utrolig masse folk der! Er ikke akkurat et sånt typisk billig senter heller, så jeg kjøpte ikke mer enn en genser. Som jeg nevnte tidligere har jeg brukt masse penger i det siste, å det er fint å ha noe å handle for i New York også. Vi reiste fra Mayfair i 4tiden og satte kursen for Downtown Milwaukee. Der stoppa vi for å se hvordan det er der, og ta bilder. Kameraet ble med, men jeg glemte å lade opp batteriet før jeg dro, så det ble ikke mange bilder. Sparte så jeg fikk tatt noen bilder når vi kom til Basketball-kampen også. Kvaliteten er ikke perfekt i skumringen men det er vel bedre enn ingen ting :) Etter at vi gikk å traska rundt i julelysene der gikk vi inn på en god gammeldags sports pub/bar for å få oss noe å spise. I 6tida gikk vi over til Basketballstadioen. Calla hadde bestilt sånn at vi fikk VIP tilgang til å komme dit tidlig for å se dem varme opp. Var litt kjedelig til tider, men man hadde jo noen å snakke med :) Milwaukke Bucks spillte mot Cleveland Cavaliers. Kjøpte meg en sånn typisk skumgummifhånd jeg :P Kampen starta kl 8 og varte til ca halv 11. Litt langvarig, men det var morsomt når vi var så mange. Milwaukee tapte da men... Var hjemme igjen rundt midnatt. Her er noen bilder fra igår:


Man ser at jula nærmer seg i Milwaukee også.


De gale utvekslingsstudentene! Ser frem til å se igjen mange av dem når vi skal til New York :)


Stadioen er enormt stor! God stemning :)

Jepp, dagen igår var vellykket! Dagen idag var ikke så verst heller. Skolebandet var i West Bend å spillte i en Juleparade idag. Noen timer før jeg skulle dra begynte det å snø, å det snødde og det snødde og det snødde! Ble mindre fristende å dra ut å spille egenlig, men det gikk greit nok når man først kom seg uti det. West Bend High har et enormt stort band De sier at det er ryndt 200 medlemer! Jeg fikk egentlig en "gnist" med julestemning idag, selv om det nesten ikke er desember ennå. Går rundt å nynner på All I Want For Christmas is You, Let It Snow og sånne sanger nå! Det skal nok bli en anneledes jul enn det jeg er vant til :)

Ikveld er det mange som sitter og håper på Snowday imorgen, kanskje litt jeg også, men kanskje greit å spare dem til senere i vinter? En av de første dagene skal Calla sende oss en oversikt over hva som skal skje på de forskjellige dagene i New York. Eneste jeg vet så langt er at den første kvelden skal vi på Broadway å se Grease! Gleder meg enormt!!

God natt/morgen til dere der hjemme :)

EDIT: Det ble Snowday idag! (Mandag)

2 kommentarer:

Martin sa...

Etter at vi gikk å traska rundt i julelysene der gikk vi inn på en god gammeldags sports pub/bar for å få oss noe å spise. I 6tida gikk vi over til Baseball stadioen.

Det heter basketball... Cleveland Cavaliers spiller basketball :p

Terje sa...

Vet det, ah... jeg og skrivefeilene mine altså! :P