torsdag 30. oktober 2008

Gullkorn

Har blitt en stund siden sist nå, men jeg har beklaget meg for mye på grunn av det tidligere, så jeg gjør ikke det denne gangen. Tiden går og den går... En ny uke er snart over. Ikke så utrolig mye nytt å fortelle, men siden siste oppdatering har jeg vært på to nye Football-Games og Kewaskum Indians vinner hver eneste gang! De må være veldig gode, eller så er alle de andre langene her om kring utrolig dårlige? De vinner med over 30 poeng over de andre lagene hver gang jo! Har vært ganske kaldt her de siste dagene (en dag snødde det litt også!!!) så i går var jeg på shopping for vinterklær. Her er det en som ikke skal fryse :) Gjorde også fra meg den siste julehandelen igår, å pakken skal etter planen sendes hjem til Norge en uke før Thanksgiving. Vil ikke si mer her, men jeg vet det er noen av dere som kommer til å le ekstra mye når dere åpner pakkene deres i år ;) Har ikke så mye mer å tilføye, annet enn at vi virkelig er i innspurten av musicalen nå. Premieren er neste fredag, og jeg gleder meg! Skal også bli godt å bli ferdig med det, for jeg har ikke hatt mange dager med avslapping etter at jeg starta på skolen i år!

Avslutter med noen gullkorn fra amerikanske jenter:

Do you live in Iglos i Norway?

Do you eat wierd food in Norway, like dogs and cats?

Do you know what drugs are?
Do you do it?

Jente: Where is Norway?
Meg: In Northern Europe.
Jente: Like Germany?
Meg: No, more north.
Jente: Alaska?

Det morsomste er at de er dønn seriøse! Det er vanskelig å ikke le seg skakk.
Hadde jeg sagt at bestefaren min var julenissen hadde de nok trodd på det også...

2 kommentarer:

Ingvild sa...

I admit, boy, I envy you for being an exchange student! :)

Hehe, har hørt hvor uviten folk fra USA, England osv er om Norge... Og vi som er så rike, bortskjemte og alt det der! ^^

Terje sa...

Jeg har så langt erfart at her i USA hører man nesten aldri om noe som skjer "utenfor" og med tanke på at Wisconsin ligger på samme breddegrad som Italia, er det ikke rart at dem tror at det er kaldt der oppe^^

Jeg koser meg med å få dumme spørsmål og lære dem å si diverse ting på norsk jeg ;) Jeg føler meg engelig litt rik også, for selv om kursen har steget er alt fremdeles BILLIG her!