søndag 7. september 2008

Weekend

Tenkte jeg skulle gi fra meg noen lyder igjen... Det er som vanlig godt med helg når skolen har begynt, så denne helgen ble heller ikke et unntak. Jeg sier det samme som Lene og Åshild jeg også, helgene her i USA er liksom ikke noe spessielle. Om lørdaggkveldene (når jeg er hjemme) er jeg vant med kos forran TV'n, god mat (ofte Taco eller Pizza), godteri osv. Dette er noe av det med Norge jeg savner.... Og ikke minst; Rømmegrøten eller Risengrynsgrøten hver Lørdag! <3

Torsdag og Fredag var ganske normale dager. Etter skolen på Torsdag, ble jeg igjen på skolen for å være med på tryout for skolemusikkalen. Var ganske mange folk som prøvde seg. Visste ikke helt hva det gikk ut på så jeg stillte meg i kø bare jeg. Når det var min tur og jeg kom inn, viste det seg at de ville at jeg skulle synge noen strofer fra en sang som jeg valgte selv og lese noen replikker fra et utdrag av ett eller annet stykke. Som jeg nevnte hadde jeg ikke forberedt meg noe så jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle synge. "You can sing a song from your own contry if you would like to" sa Mr. Bertelsen (kordirektøren) så da bestemte jeg meg like så godt for å synge et vers av Vårsøg :P Gikk faktisk ganske bra, så Mr. Bertelsen lurte på hvorfor jeg ikke var med i koret! Resten av tryouten gikk også ganske greit. Neste dag (fredag) fant jeg ut at jeg hadde fått call-back :D Vet ikke om det betyr at jeg helt sikkert er med, men jeg skal hvertfall komme tilbake til skolen kl 6 p.m på mandag for mer prøving sammen med en del andre. Spennenede hvertfall! Torsdag var også første dagen vi spillte i Band-timen. Noe av den styggeste korpsmusikken jeg noen gang har hørt (!!!!!!!!!) Bare et stort rabalder jo! De få notene vi fikk var også så forferdelig stygge... Ingenting stemte! Jeg vurderer nå å bytte til kor istede, skal tenke på det til over helga. Savner hornmusikken jeg <3 I Lunchen har jeg nå begynt å sitte sammen med Icaro fra Brasil, som også er utvekslingsstudent :) Greit å bli bedre kjent med noen som er i samme situasjon.

På Fredag, mens jeg og Steve var på skolen, var Becky faktisk i en småby utenfor Milwaukee og så McCain live! Hun lånte kameraet mitt, så nå har jeg bilder av McCain og Pailen. Kanskje jeg legger dem ut en gang :P Vertsfamilien min er veldig republikansk! Hillary skriker visst bare ut løgn, og Obama sammenlignes med en apekatt :P (ikke rasistisk ment altså!!) Når jeg og Becky var ute å kjørte idag var det en bil forran oss som hadde "Obama'08" i bakvinduet. "Damn, I should hit that car!" kommer det fra henne :P

Kjøpte meg en telefon idag, så nå har jeg endelig fått meg et amerikansk nr sånn at jeg kan få signal hjemme her. Amerikanske telefoner er veldig umoderne i forhold til Norske! Mobilen jeg kjøpte er faktisk en motorola V3 (og her er den fortsatt moderne)!

Imorgen er det kirke søndag igjen, noe som forsåvidt er greit. God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror nokk du ikke kan si at Amerikanske telefoner er umoderne. Her jeg bor er nesten alle telefoner touch screen osv, saa har vell litt og si at det er bare moderne der du bor som er litt ute paa landet? :>

Terje sa...

Klart det finnes mange moderne her også, men jeg mener det er umoderne når de fortsatt selger Motorola V3! :)Er mange telefoner som "gikk ut" i Norge for flere år siden, som normale mennsker kjøper nye av her.