onsdag 3. september 2008

Mine første skoledager

Mine to første skoledager på Kewaskum High er nå omme. Mamma Moser kjørte oss til skolen til kl 11:00 på tirsdag, på grunn av noen ting som måtte ordnes først. Skolen startet først kl 11:45. Jeg fikk da satt fra meg Barytonen min på Bandrommet og "flyttet inn" i lockeren min. Etterpå gikk jeg og 2 av de andre utvekslingsstudentene og satte oss i kantina. Tida gikk fort og plutselig var skolen igang!

Mitt inntrykk så langt:
1. time - Biology med Mr. Lickel
Gikk stort sett greit det. Gikk igjennom mange regler og stuff før det var litt bli-kjent-aktiviteter. Tror ikke det er mange Seniorer i denne klassen, virker som de fleste var sophamore eller noe, men det skal vel gå greit :P Mr. Lickel virker hvertfall som en veldig snill og grei lærer. Ganske interissert i å høre om Norge og hvor i landet jeg bor. Kona hans har visst slektninger rundt Oslo-området. I dag fikk vi en Biologibok på over 1000 sider som skal gjennomgsås dette halvåret (!!!)

2. time - English 10 med Mr. Jorlin
Her var det også to andre utveksingsstudenter. Ei fra Tyskland og en fra Brasil. Tror denne klassen skal bli ganske lett egentlig. Oppgavene vi gjorde var litt spessielle - barnslige :P Mr. Jornlin virker som en litt spessiell lærer, men skal nok gå greit dette, morsom var han hvertfall. Når jeg sa at jeg var fra Norge begynte han sånn "Ooooh, Norway!! They say that my last name is coming from Norway!" Idag fortalte han meg om at han visste om en svensk gitarist som heter Terje men uttaler det Terry. Interessant ja! Hmm...

3-1. time - Algebra 2 med Mrs. Schultz
Denne klassen ble også av en eller annen grunn, sammen med mest sophamorer. Men matte'n virker vanskelig nok egentlig... Fikk nok en murstein av en bok på 1000 sider ++, men i det minste har vi hele året på å gjøre dette! Mrs. Schultz virker som en ganske opplagt og livlig dame, tror jeg kommer til å like henne :) Vi MÅ kjøpe Klinex til timen, vi må ha egne Whitebord Markers, vi kan tjene poeng til å kjøpe oss fri fra 5 oppgaver i lekse osv...

3-2. time - Lunch
Idag var første fulle dagen, og det var første dagen med skolelunch. Jeg tok med hjemmeifra. Tror ikke jeg orker å kjøpe det Junkfood'et så ofte hvertfall. Kantina var veldig kaotisk, masse folk. Og vi har ikke lov til å gå til lockerne våre under lunch'en...

3-3. time - Concert Band med Mr. Michlig
Skal nok bli gøy etter hvert når vi begynner å spille. Fikk noen Beatles-sanger. Har en del spillejobber utover høsten og våren. Skal vel bli lett å få brukbar karakter her også. I Mars - April skal vi kanskje til Florida!!

4. time - Digital Imaging med Mrs. Forstner
Blir greit dette sikkert, har også denne klassen sammen med hun fra Tyskland :) Tror det meste foregår på Paintshop. Det vi hittil har gjort har vært veldig basic og enkelt, så jeg håper på litt utfordringer etter hvert!

Etter skolen har jeg knapt 5 minutter på å gå til andre siden av skolen til lockeren min, for så å gå tilbake og ut til skolebussen, før den går! Da må man gå fort!

Timeoppsettet her på skolen er så komplisert at jeg ikke orker å skrive det ned her en gang! På vanlige dager er hver skoletime rundt på rundt 90 minutter, men Algebra og Band er rundt 45 minutter hver, fordi jeg skal ha dem hele året. På onsdagene som er så rare, (dvs: Skolen slutter kl 1, 4. time er før 3. time, osv...!) er timene på rundt 60 minutter, og Algebra og Band bare 30 minutter. Noen av dagene (vet ikke hvilke) har vi også Silent Reading og/eller Homerom! Nevnte jeg at alt er forskjellige klasserom? Har heldig vis brukbart med tid mellom timene...

Imorgen skal jeg stille til tryout for musicalen "Once Upon A Mattress" etter skolen... Men nå må jeg sove fordi jeg skal opp kl 6 imorgen også (sånn som hver eneste dag mitt neste skoleår) Looking so forward to it!

1 kommentar:

Lene sa...

Virke som om du har d nice da!:D
Har dokken lås på skapå dokkas btw?:P

Og! Om Marit har blogg?