søndag 31. august 2008

South Dakota

Ok, nå er det på tide å oppdatere litt igjen. Planen var å skrive ned noe igår etter at vi kom hjem fra South Dakota men jeg orket ikke, var ganske trøtt...

På onsdag i 12-1 tida starta jeg, Bill, Steve, Becky og Megan kjøreturen mot South Dakota. Becky's truck var stappa full av varer og været var kjempefint. Kl 8-9 på kvelden kom vi fram til Jackson, Minnesota, der vi overnatta på hotell. Været var stort sett fint hele tiden borstett fra at det lyna hvert 5 sekund, etterfulgt av den tetteste regnskuren jeg noen gang har sett, et stykke inne i Minnesota. Hadde ingen problemer med å overleve kjøreturen takket være iPod'n min <3 Vi hadde da kjørt i ET strekk, bare stoppa noen ganger for gas og lunch! Hotellet var nytt og ganske fint og koselig, og jeg, Bill, Steve og Megan løp fort ned til bassenget mens mamma Moser slappet av. Dagen etter var det ut å kjøre igjen, men før det besøkte vi et museum/fort som var rett bak hotellet vårt. Stedet der ble faktisk først bosatt av nordmenn! Mange beskrivelser på de forskjellige tingene sto både på norsk og på engelsk. Et ganske interesant sted med en ganske interesang historie.


Steve og Megan


Becky: Stop taking pictures of me, or I break your camera!


Etter dette besøket gikk turen videre til South Dakota. Var bare 2-3 timer med kjøring fra Jackson, så det gikk ganske fort. Dette stykket er utrolig flatt! Vegene går beint fram (Noe de forresten gjorde HELE turen) og det er ingenting å se i horisonten, annet enn en liten rekke med trær her og der.

Når jeg fikk se EN LITEN DEL av campusen på SDSU (South Dakota State University) forsto jeg hvorfor de fortalte at Stonehill College var veldig lite! Og Becky sa til og med at det finnes mange som er way bigger than this! Woow sier jeg bare... Men rommet som han skal bo i et år virker ganske lite for to personer, og med alle greiene Bill hadde med seg skjønner jeg ikke hvordan romkammeraten hans skal få plass til alt når han kommer... Med alle greiene, mener jeg blandt annet en sovesofa, TV, 2 kjøleskap, masse klær, bøker, brettspill osv! Etter å trappa alt innpå rommet hans (noe som tar utrolig lang tid, fordi Bill er VELDIG nøye på hvordan alle tingene skal være) dro vi ut og spiste lunch på Pizza Ranch før vi sjekka inn og roa oss ned på hotellet i Brookings, SD. Dette hotellet hadde også basseng, så det ble mer bading denne kvelden også, etter å ha rydda å ordna opp inne på Bill's rom. SDSU ligger bare noen minutter fra denne lille byen.

Dagen etter gikk vi andre litt rundt på campusen mens Bill var på noen møter og sånt. Det er så utrolig fint her! Kunne tenkt meg å gått her om jeg hadde sjangsen (og taklet den iskalde vinteren)


Dette tårnet er liksom symbolet på SDSU



Etter lunchen i 2 tida, var det tid for å si farvel, som naturlig vis ble tårefyllt for Becky og Megan, og det er jo forståelig, for han kommer jo ikke tilbake før Thanksgiving. Når tårene var tørket gikk turen hjemover igjen. Vi hadde ikke bestillt noe hotell ennå, fordi vi var ikke helt sikre på om det ble til at vi kjørte hele veien hjem, eller at vi stoppet for å hvile for natten. Om vi skulle kjørt hele veien, hadde vi ikke kommet hjem før i 11 tida på kvelden, og det er en utrolig lang kjøretur for en dag, så jeg er glad for at vi fant et sted å sove. Stedet ble Vinona, Minnesota. Bare noen minutter før Mississippi River, grensen mellom Minnesota og Wisconsin. Når vi svinga av, gikk det liksom nedover og nedover inn i en liten koselig dal. Det var kjempefint i solnedgangen! Dette stedet mindte meg faktisk bittelitt om Norge noen ganger, utrolig koselig sted :) Hotellet var kjempefint. Vi hadde blandt annet TV på badet og "Pillow-Menu!"
Dagen etter gikk turen videre mot Milwaukee, der Becky's søster hadde Laborday/Bursdags Party for deres eldste søster som nylig hadde fyllt 60 år. Vi starta opp å kjøre rundt halv 10 tida, og kom fram i 1 tida, tror jeg. Jeg fikk hilst på mye familie denne dagen ja. Virker som en ganske koselig gjeng, men de er ganske sprø, som Becky selv sa! Det ble servert masse god mat, og vi spillte Trivial Persuit (eller hvordan det skrives) Jeg ble solbrent av å sitte ute i sola hele ettermiddagen. Og siden jeg naturlig vis ikke hadde med meg shorts eller noe ble utrolig klam og svett!! Kom hjem igjen til Bryan og dyrene i 5-6 tida. Da var det godt å slappe av resten av kvelden!

Idag har vi ordna opp resten av maisen og tatt opp og ordnet med halve gulerøttene deres. Har også klipt meg idag, ble ganske fornøyd med frisyren :) I morgen kveld skal vi på Exchangestudent Party, noe jeg gleder meg til! Har etter planen tenkt å skrive et innlegg om maten her, men vet ikke når det blir ennå...

God natt!

Ingen kommentarer: