torsdag 10. juli 2008

Ambassadebesøk og sommerfugler.

Hvorfor er det sendt på kveldene/natten jeg får lyst til å skrive? Hmm... Well, who cares!

Mandag var jeg på besøk på Den Amerikanske Ambassade i Oslo. Jeg gikk på nattbussen søndag kl 21:55 og var framme på Oslo S kl 06:40 neste dag. Bussturen gikk stort sett greit bortsett fra at jeg omtrent ikke sov i det hele tatt! Kl 7:50 eller noe sånt kom jeg til ambassaden og stillte meg i kø. Siden jeg kom dit så tidlig ble jeg nr. 2 i køen, noe jeg er glad for, for det regna så mye. Var ganske våt fra før når jeg kom dit, og heldig vis var det ikke så mye venting ute som jeg hadde forestilt meg! Litt over 8 kom jeg meg forbi sikkerhetskontrollen uten piping og gikk inn og fikk levert papirene mine til en norsk dame bak et glass. Deretter fikk jeg en kølapp. Mitt nr. ble også da 002 så det ble ikke så forferdelig mye venting inne heller, men det var en god stund før han første fikk "intervjuet" sitt da. Det såkalte "intervjuet" var ganske simpelt egentlig. Jeg snakka med en amerikansk dame i en annen skranke: Først skulle de ha fingeravtrykkene mine, etterpå fikk jeg noen ganske enkle spørsmål. Noen av dem:

Why do you want to be an Exchange Student?
Do you know where you will stay?
Do they have any children at your age?
Do you have any family or relatives in the US?
And this an obligatory question we ask everyone, have you ever been arrested or been in contact with the police?

Så dette gikk jo greit ja. Kom ut av ambassaden igjen litt før kl 9 tror jeg... Ikke så skummelt som man hadde trodd =P Det var egentlig meningen at jeg skulle være i Oslo helt til kl 22:00 da nattbussen gikk oppover igjen, men det orka jeg rett og slett ikke! Været var så grått og kjedelig, så jeg bestilte billett og tok toget som gikk kl 16:07 istede, og fikk mamma til å hente meg på Berkåk. Da var det godt å legge seg i sin egen seng etter en søvnløs natt på nattbuss og en LANG dag i Oslo! Jeg er ikke vant med å være lys våken og starte dagen fra kl halv 7 på morgenen jeg =P


Den Amerikanske Ambassaden i Oslo

På onsdag ble jeg også 17 år! Jeg benytter anledningen til å si takk til dere fra Utveksling 08/09-gruppa på nettby som gratulerte meg! =) Bursdagen er noe av det jeg har tenkt minst på i det siste egentlig. Det er så utrolig mye annet å tenke på her! Vel... så er vel ikke 17-årsdagen noe av det mest spennende som finnes heller. Er så glad for at det er akkurat i år jeg reiser bort!! Og nå er det faktisk MINDRE enn 14 dager til jeg og mamma reiser til Oslo! Toget går fra Berkåk den 24. juli kl 00:25 ;o Vi skal være i Oslo noen dager før vi står på gardermoen og tar avskjed...

Btw, jeg tror det kan se mørkt ut med den nightwish-konserten... "Mamma og pappa Moser" er ikke så glad i storbyer og føler seg utrygge og ukomfortable i Chicago. Sådetså... Men jeg gir meg ikke så lett da! =P Har sendt e-post til områderepresentanten og spurt om hun kommer på noe. Kanskje hun vil bli med meg, eller vet om noen som kan bli med meg? (A) Jeg syns at hun kan svare nå snart...!

Tida flyr kjempefort nå, med det går likevel så forferdelig treigt når man tenker på USA 24/7!

1 kommentar:

Anonym sa...

Etter å ha lest litt i denne bloggen så har du iallefall ikke noe å bekymre deg over =) Så lenge du behersker språket så vil alt gå bra vil jeg tro! =)