torsdag 4. juni 2009

Yearbook!

Først en morsom historie fra Chemistry-timen i går:
De siste dagene har vi holdt på med gasser, og vi hadde gjort noe eksperiment med flytende Nitrogen. Som mange av dere vet må den være nede i -200'C eller noe i den dur for å være flytende. Det første vi gjorde var å helle litt oppi ei tom brusflaske, skrudde på korken, og den eksploderte etter ca 5 minutter. Dette gjorde vi ute, fordi det var en utrolig stor smell! Der gikk alt som forventet (tidligere hadde de visst gjort det eksperimentet inne og sprengt hull i søppelbøtter etc, og folkene på kontoret, som er ganske like ved klasserommet, hadde nesten fått hjerteattakk) Når vi kom inn igjen skulle Mr. Gosa prøve å kjøle ned en sprettball, for så å kaste den mot veggen og den skulle gå i stykker. Men sånn gikk det jo ikke! Den ble ikke avkjølt nok, og spratt tilbake og knuste noen glass i laberatoriet! Hørest kanskje ikke så morsomt ut her, men anneledes om du var der og så det! It made my day :)

Ellers har dagene vært som vanlige i det siste. Man kjenner at det nærmer seg mot slutten av skoleåret. I morgen skal jeg ha "eksamen" i matte. Med eksamen mener jeg en ganske vanlig prøve som man blir ferdig med i løpet av en skoletime. Multiple-choice faktisk! Det vil ikke dermed si at det er kjempeenkelt, men om man strever kan man gjette svaret man syns hørest best ut og ha 25% sjanse for å få rett! Jeg kommer til å savne enkel skole, skreddersying av min egen timeplan og superkule lærere!

I dag fikk vi også den berømte Yearbook'en! Den er kul altså! De små heftene med klassebilder vi får før jul i Norge kan ikke sammenlignes med denne. 160 sider med klassebilder, klubber, sports teams, skolefester og alt mulig annet! Et bra minne å ha med seg senere i livet med andre ord. Ellers skal jeg sannsynlig vis til Alejandro og hans Graduation Party nå på søndag! Snille han inviterte flere av utvekslingsstudentene! Da får jeg hvertfall se flere av dem en siste gang før vi drar hver vår vei. Alejandro reiser 11. juni...

Og om en uke har jeg FÅTT BESØK!

1 kommentar:

Leonie sa...

Yearbooks er hærlige! Syns vi skal skaffe oss det i Norge! Digg når folk signerer den! :D