søndag 21. desember 2008

The First Day of Winter? YES!

I dag er det, som de kaller det, The First Day of Winter, og det merkes! Er -23 grader ute nå, og med vindstyrken følest det ut som om det er -35!!! Jeg var så snill at jeg oversatte til Celsius for dere... Jeg skal IKKE ut av huset idag, men det er fare for at det kommer til å bli enda kaldere når jeg skal ut å vente på skolebussen imorgen tidlig! Vanligvis (men hva er vel vanlig nå tildags?) kommer det ikke så kaldt vær før uti Januar, men vi har allerede hatt 3 Snowdays (som vanligvis bruker å være i Februar)

Jeg er for lat til å lage et kjempelangt innlegg om NY, men det kan oppsummeres med at det var en helt fantastisk tur! Vi fikk sett utrolig mye de få dagene vi var der. Jeg kan nevne et Broadway-Show, Empire State Building, Top of the Rock, Times Square, Hard Rock Cafe, Statue of Liberty, Tome Cruse osv!!! Her er noen bilder:


Fugler på Empire State Building


Fantastisk utsikt!


Skøyting


Alle sammen i Strawberry Hills


Områderepresentantene!


Juletreet på Rockerfeller Center


The Top of The Rock


Times Square!!


Limosiner over alt!


De 4 norske utvekslingsstudentene i NY

Sjekk Facebook for å se flere bilder!
Mamma
og Pappa: Spør Ingebrigt eller Øyunn!

Det var en helt fantastisk morsom tur! Noe av det beste så langt i utvekslingsåret mitt. Supre reisekammerater, kjempefin by, været var bra, ALT! Konklusjonen er at jeg gjerne kunne tenkt meg å bodd der noen år, men siden jeg (eller foreldrene mine) ikke driter penger, blir det litt vanskelig. For New York er ikke et billig sted... Men jeg skal hvertfall tilbake dit en gang! Var utrolig kjedelig å komme tilbake hit til Wisconsin og begynne på skolen igjen. Det første som møtte oss når vi kom ut av flyet var -15 grader og vind! Nå ser jeg bare fram til å komme meg bort fra kalde Wisconsin en tur igjen og treffe mange av folkene igjen når vi skal til Hawaii om en måned!

Ellers skjer det ikke så mye her nå annet enn at jula nærmer seg med stormskritt! Og Bill kommer hjem fra South Dakota imorgen. Julefølelsen er helt anneledes i år enn den bruker å være. Sitter rett som det er å søker etter norske julesanger på Youtube og det hjelper litt. Er det for sent å be noen sende en CD med norske julesanger?

Deilig er Jorden


Mitt Hjerte Alltid Vanker

Ingen kommentarer: