søndag 15. mars 2009

Nesten til State!

Goddag kjære landsmenn! Eller, god natt? Her i midtvesten har jeg det kjempefint akkurat nå! Vet ikke helt hva som går av meg om dagen, men jeg stråler som bare det! Utrolig godt humør rett og slett :)

Uka som var gikk kjempefort, noe den har gjort noe veldig i det siste. Kan ikke fatte at vi allerede er halvveis uti mars! I band og choir var det eneste vi gjorde å forberede oss på helgen og Solo&Ensemble. Selv jobbet jeg med å huske teksten på sangen min og forstå mer av den håpløse baryton soloen, men plutselig var helga der og nervene var godt på plass! Måtte opp allerede kl 6 igår, for å nå bussen som gikk fra Kewaskum kl 7. Var klar for en veldig lang dag med mye venting. Hadde nemlig første opptreden med Jazz bandet kl 8:40 og neste, som var sangen min, var ikke før kl 2:10!! Men tiden gikk overaskende fort, for det var masse å se på, og masse folk å snakke med. Det siste jeg gjorde var baryton soloen min. Jeg skulle også gjøre en opptreden i et Brass ensemble (sammen med all brassen fra skolen) men vi var for dårlige, så vi kansellerte det (noe jeg også burde gjort med baryton soloen) Bussen satte kursen tilbake til Kewaskum kl 4:30

Poengfordeling:
Rangeringen var fra 1-5, der 1 er best. Poengene var fra 5-50, der 5 er best.

Jazzbandet fikk 2. Hvor mange poeng vet jeg ikke...
Bass soloen min fikk 1!! 10 poeng (som er bare 2 poeng unna å gå til State konkuransen)
Baryton soloen gikk rett til helvete, og jeg orket ikke engang å se hva jeg fikk. Fant ut i ettertid at jeg fikk 2.
Ingen av oss fra Kewaskum fikk dårligere enn 2.

Personal thoughts:
Jazz gikk greit etter min oppfatning. Vi gjorde det ganske bra egentlig. Vi var i klasse B så vi hadde ikkke kunne gått til State uansett. Soloene mine var klasse A. i sangen min synes jeg selv at jeg gjorde det greit nok. Var ganske tørr i kjeften (mye på grunn av nervøsitet) men klarte heldig vis å nå opp brukbart på de høye tonene. Husket all teksten :D Mr. B fortalte meg at han dommeren jeg hadde bruker å være streng og ikke gir ut mange 1'ere så da er det hvertfall bra nok for meg!! Var egentlig overaskende for tidligere har jeg bare sunget i dusjen eller på fest (med en mengde alkohol i blodet) Nå får jeg lyst til å begynne å ta det mer på alvor, og muligens starte hos en sangpedagog! Som jeg sa, baryton soloen gikk rett til helvete. Fikk ikke til fin lyd i unstrumentet, nådde ikke opp på veldig mange steder, slet med tempo og rytme osv. HELT FORFERDELIG!! Jeg skulle absolutt valgt en solo i klasse B istedet, men mr Michlig insisterte så alt for mye på at jeg måtte ha denne. Jeg velger å skylde litt på han i denne saken, fordi jeg prøvde å fortelle han mange ganger at jeg ikke får det til, og trenger noe lettere, men han hørte seff ikke etter... "Du klarer det kjempefint, og dommeren forstår om det er vanskelig å nå opp for deg" Bite me!

Men over til mitt superdupre humør. Tror grunnen er at jeg har begynt med teater på fritiden igjen. Selv om jeg har en ganske liten rolle, og ikke har gjort stort ennå, er det noe helt spessielt å være med på noe sånt! Skulle ønske jeg kunne gjøre det heeeeele tiden. Etter videregående er jeg nå 107% sikker på at jeg skal prøve å komme inn på Romerike Folkehøskole, som (jeg tror) er Norges beste folkehøgskole for musikk og drama! 5 minutter unna Gardermoen og 40 minutter fra Oslo! Kan det bli bedre? Er så utrolig gira for tiden!!! På korsang også (som er fellesfag på Romerike der ALLE er med) Og våren har nesten kommet til Wisconsin :D Wiiii!!!

EDIT: Poengfordeling

Ingen kommentarer: